Молитва јутарња

Филарета, митрополита московског

Господе, дај ми да мирно примим све сто ми данашњи дан донесе, и да се потпуно предам Твојој светој вољи. Упућуј ме и помажи свакога часа у току овог дана. Управљај мојим мислима и осећањима у свим делима и речима. Не допусти да у непредвиђеним случајевима заборавим да све долази од Тебе.

Научи ме да се правично односим према ближњем, да никога не разгневим и не ожалостим. Господе, дај ми снаге да поднесем замор данашњег дана, и све што се у току дана догоди. Управљај мојом вољом и научи ме да се молим, да верујем, да се надам, да трпим, праштам и волим.

Господе, дај ми да будем оруђе твога мира: да тамо где је мржња сејем љубав, где је вређање - праштање, где је раздор - слогу, где је очајање - наду, где је тама - светлост, где је жалост - радост.

О, Божански Учитељу, немој никада да мене теше, него да ја друге тешим; немој да мене разумеју, него да ја друге разумем; не да мене љубе, него да ја друге љубим. Јер када   праштамо, онда се нама прашта, када дајемо, онда добијамо, а када умремо, онда се рађамо за живот вечни.

Душе Свети, буди ми на помоћи да данашњи дан посветим Господу и Спаситељу.

Господе Исусе Сине Божији, боље је не живети, него живети без Тебе и против Тебе. Захваљујем Ти, Боже, за дар овога дана и за све добро које ћеш ми помоћи да данас учиним.

Избави ме, милостиви Боже, од жеље за угодношћу и удостој ме да у сваком тренутку будем спреман да се ради Тебе и ближњега одрекнем себе, јер си ми за ту службу и дао живот. Помози ми да одбацим од себе све што није Твоје, а што је Твоје да примим у дубокој вери, нади и љубави.

Дај ми храбрости да Ти постојано служим: да ставим правду изнад користи, да ставим остварење племенитих дела изнад тренутних задовољстава, да ставим друге изнад себе и испуним Твоју заповест о љубави.

Учини да светлост Твоје лепоте, доброте и љубави засја у мојој души. Амин!



Нема коментара:

Постави коментар