Молитва против оскврњења

Када се деси некоме да у сну буде искушан по дејству ђавола, 
уставши из постеље, говори:

Молитвама Светих Отаца наших, Господе Исусе Христе Боже наш, помилуј нас. Амин.

Молитве ове говори са умилењем и скрушеним срцем, као осуђеник;
а треба их у сузама пропратити.

Онда говори: Слава Теби, Боже наш, слава Теби. Царе небески; 

Свети Боже, Свети Крепки, Свети Бесмртни, помилуј нас. 

Оче наш који си на небесима, да се свети име твоје; да дође царство твоје; да буде воља твоја и на земљи као на небу. Хлеб наш насушни дај нам данас; и опрости нам дугове наше као и ми што опраштамо дужницима својим; и не уведи нас у искушење, но избави нас од злога.


Господе, помилуј! (12 пута)

Слава Оцу и Сину и Светоме Духу, и сада и увек и у векове векова. Амин. 

Ходите, поклонимо се Цару нашем Богу! Ходите, поклонимо се и припаднимо Христу Цару нашем Богу! Ходите, поклонимо се и припаднимо самоме Христу, Цару и Богу нашем.


Псалам 50.

Помилуј ме, Боже, по великој милости Својој, и по обиљу милосрђа Свога очисти безакоње моје. Опери ме добро од безакоња мога, и од греха мога очисти ме. Јер безакоње моје ја знам, и грех је мој стално преда мном. Теби јединоме сагреших, и зло пред Тобом учиних. Да се оправдаш у речима Својим, и победиш када Ти суде. Гле, у безакоњима се зачех, и у гресима роди ме мати моја. Гле, истину љубиш, и јављаш ми непознатости и тајне мудрости Твоје. Покропи ме исопом, и очистићу се; опери ме, и бићу бељи од снега. Дај ми да слушам радост и весеље, да се обрадују кости потрвене. Одврати лице Твоје од грехова мојих, и сва безакоња моја очисти. Срце чисто саздај у мени, Боже, и Дух прав обнови у утроби мојој. Не одбаци ме од лица Твога, и Духа Твога Светога не одузми од мене. Дај ми радост спасења Твога, и Духом владалачким утврди ме. Научићу безаконике путевима Твојим, и безбожници ће се обратити к Теби. Избави ме од крви, Боже, Боже спасења мога, обрадоваће се језик мој правди Твојој. Господе, отвори усне моје, и уста моја казиваће хвалу Твоју. Јер да си хтео жртве, ја бих Ти принео; за жртве свеспаљенице не мариш. Жртва је Богу дух скрушен; срце скрушено и унижено Бог неће одбацити. По благовољењу Своме, Господе, чини добро Сиону, и нека се подигну зидови Јерусалимски. Тада ћеш благоволити жртву правде, приносе и жртве свеспаљенице, тада ће принети на жртвеник Твој теоце.

Молитва прва,

Светога Василија Великог

Опет се јадник спотакох умом, и по рђавој навици служећи греху опет ме зароби кнез таме и родитељ страсних сласти, и као понижена роба приморава ме да служим његовој вољи и телесним жељама.  И шта да чиним, Господе мој, и избавитељу, и заштитниче оних што се у тебе надају, ако не да се опет вратим Теби, и зајецам, и испросим милост за оно што сам учинио? Али, бојим се и дрхћем, да не бих некако, свагда се исповедајући и обећавајући да одступим од зала, сваки час грешио, и не упутивши молитву своју Теби Богу моме, подстакао и дуготрпљивост Твоју на негодовање. А ко ће поднети гнев Твој, Господе? Но, познавајући мноштво милосрђа Твог  и пучину човекољубља Твог, ја опет прибегавам милости Твојој, и вапијем Ти:  што сагреших опрости, помилуј ме палог; дај ми руку помоћи заглибљеном у глибу сласти; не допусти, Господе, да створење Твоје пропадне у безакоњима својим и у гресима својим, него, побуђен уобичајеним милосрђем Твојим и добротом, избави ме из блата и телесне нечистоте, и од страсних помисли које стално прљају кукавну душу моју. Јер  ево, Господе, као што видиш, у њој нема места чиста, него се сва огуба, и цело тело покри рана. Сâм, дакле, човекољупче, лекару душа и тела, и изворе милости, очисти је бујицом суза мојих чинећи да их изобилно проливам, излиј на ме човекољубље Твоје, и дај ми оздрављење и очишћење, и исцели мене скрушеног, и не одврати лице своје од мене, да ме огањ очајања не би прогутао као ствар. Него као што си рекао, истинити Боже, да велика радост бива на небу за једнога грешника који се каје, учини то и са мном грешним, и не затвори уши милосрђа Твога, пред молитвом покајања мога, него их отвори, и нека она као кâд изиђе преда Те. Јер Ти имаш моћ природе, Творче, и лако падање у грех младости, тромост тела, и не гледаш на грехе, и примаш покајање оних који Те истински призивају. Јер се благослови и прослави пречасно и величанствено име Твоје, Оца и Сина и Светога Духа, сада и увек и у векове векова. Амин.

Молитва друга,
Светога Василија Великог

Многомилостиви, непролазни, чисти, безгрешни Господе, очисти мене непотребног слугу Твог, од сваке прљавштине телесне и душевне, и од нечистоте моје која се од нехата и мрзовоље умножила у мени са свима осталим безакоњима. И покажи ме чиста, Господару, ради доброте Христа Твог; и освети ме силаском Пресветог Духа Твога, да бих се, дошавши к себи од магле нечистих привиђења ђаволских и сваке прљавштине, удостојио чистом савешћу отворити своја прљава и нечиста уста и славити свесвето име Твоје, Оца и Сина и Светога Духа, сада и увек и у векове векова. Амин.

Онда: Часнију од херувимâ и славнију неупоредиво од серафимâ, Тебе што непорочно Бога Реч роди, сушту Богородицу, величамо.

Слава Оцу и Сину и Светоме Духу, и сада и увек и у векове векова. Амин.

Господе помилуј! (три пута)

Благослови! (...)

Онда ово: Прими, Господе, молитву од мене грешнога, и помилуј ме као благ и човекољубив.


Према: Молитвеник, издање непознато

2 коментара:

  1. umesto : Јер Ти имаш моћ природе, Творче, treba da stoji: Ti znaš nemoć prirode, Tvorče

    ОдговориИзбриши
  2. Ima mnogo generalno grešaka , neverovatno mi je da skoro svaki drugi molitvenik ima moolitve gde su stalno izmenjene reči kao da svako piše kako mu odgovara, dodaju se stvari , menjaju ..što je jako ružno ...posebno za jutarnje , večernje mada i za sve ostalo ..baš tužno

    ОдговориИзбриши