Молитве пред Свето причешће

Уочи дана Светог причешћа, после молитава пред спавање, прочитај и ове молитве:

Молитва прва светог Јована Дамаскина
Владару, Господе Исусе Христе Боже наш, који једини имаш власт да људима отпушташ грехе, као благ и човекољубив, превиди све моје свесне и несвесне грехе, и удостој ме да се неосуђено причестим, божанским и преславним, и пречистим, и животворним Тајнама Твојим, не на казну, ни на муку, ни на умножење грехова, него на очишћење, и освећење, и обручење будућег живота и царства, на заштиту и помоћ, и на разбијање противника, на истребљење многих мојих сагрешења. Јер си Ти Бог милости, и милосрђа, и човекољубља, и Теби славу узносимо, са Оцем и Светим Духом, сада и увек и у векове векова. Амин.

Молитва друга светог Јована Златоуста
Боже, отпусти, остави, опрости ми сагрешења моја, која Ти сагреших, било речју, или делом, или помишљу, хотимично или нехотимично, свесно или несвесно; све ми опрости као благ и човекољубив. И молитвама Твоје пречисте Матере, Твојих служитеља и светих сила, и свих светих који су Ти од памтивека угодили, благоволи да неосуђено примим свето и пречисто Твоје тело и часну крв, на исцељење душе и тела, и на очишћење мојих рђавих помисли. Јер је Твоје царство, и сила и слава, са Оцем и Светим Духом, сада и увек и у векове векова. Амин.

Молитва трећа светог Јована Златоуста
Господе Исусе Христе, Боже мој, отпусти, остави, очисти и опрости ми грешном и непотребном и недостојном слузи Твом погрешке, и сагрешења, и преступе моје, које Ти од младости моје па све до овога дана и часа сагреших, било свесно или несвесно, било речима или делима, било помислима и мислима и настојањима, и свима својим чувствима. И молитвама пречисте и приснодјеве Марије Мајке Твоје, која Те је чудесно родила, једине непостидне наде и заштите и спасења мога, удостој ме да се неосуђено причестим, бесмртним, животворним и страшним Тајнама Твојим, на отпуштење грехова, и на живот вечни; на освећење и просвећење, јачину, исцељење и здравље душе и тела, и на уништење и потпуно погубљење мојих злих мисли и помисли, и потхвата, и ноћних сањарења, мрачних и злих духова. Јер је Твоје царство, и сила, и слава, и част, и поклоњење, са Оцем и Светим Твојим Духом, сада и увек и у векове векова. Амин.

Сутрадан, после јутарњих молитава, прочитај ову молитву:

Молитва светог Јована Златоуста
Верујем, Господе, и исповедам да си Ти заиста Христос, Син Бога живога, који си дошао у свет да спасеш грешнике, од којих сам први ја. Још верујем да је ово само пречисто Тело Твоје, и да је ово сама пречасна Крв Твоја. Стога Ти се молим: помилуј ме, и опрости ми сагрешења моја, хотимична и нехотимична, речју, делом, свесно и несвесно, и удостој ме да се без осуде причестим пречистим Тајнама Твојим на отпуштење грехова и на живот вечни.
Прими ме данас, сине Божји, за причесника Тајне Вечере Твоје, јер нећу казати Тајну непријатељима Твојим; нити ћу Ти дати целив као Јуда, већ као разбојник исповедам Те: Помени ме, Господе, у царству Твоме.
Нека ми причешће светим тајнама Твојим, Господе, не буде на суд или осуду већ за исцељење душе и тела. Амин.

Прилика: уочи дана Светог причешћа, после молитава пред спавање, и сутрадан, после јутарњих молитава
Издање: Мали православни молитвеник, издање Светог Архијерејског Синода Српске Православне Цркве
Интернет:  www.svetosavlje.org и www.atlantaserbs.com

Нема коментара:

Постави коментар